Antwoord op de bedelbrief van Peter Breedveld – FrontaalNaakt

Beste Peter Breedveld,

In antwoord op je brief die je gisteren plaatste op je site “FrontaalNaakt” wil ik graag het volgende zeggen:

Ik bezoek FrontaalNaakt regelmatig. Ik bezoek je site niet als vast onderdeel van mijn dagelijkse vermaak. Mijn geest is al scherp en mijn dagelijkse sores verwerk ik op andere manieren.

Als ik ervoor kies iets te willen lezen dan ben ik selectief. Ik heb, zoals ieder ander ook,  zelf niet de tijd om alles maar te kunnen lezen. Zelf kies ik dan voor “inhoudelijk waardevol”. De inhoud van FrontaalNaakt is voor mij persoonlijk voldoende om er regelmatig een bezoek aan te willen brengen.  Naar Hassnae’s stukken kijk ik altijd reikhalzend uit. Ook in jouw stukken vind ik vaak een zodanige boodschap dat ik die dan graag deel op Facebook of Twitter, binnen mijn eigen bescheiden netwerk.

Als je nu, in deze bedelbrief, ook maar even had gezegd dat je het waardeert dat zoveel mensen je site willen bezoeken of enige andere vorm van dankbaarheid jegens je bezoekers had getoond voor hun aandacht, dan had je me wellicht als donateur over de streep getrokken.

De enige vorm van bescheidenheid en zelfreflectie die ik bij jou dan kan ontwaren op basis van je schrijven (want verder ken ik je niet) zit in de woordkeuze van de titel van je  brief. “Bedelbrief”.

En dus neem ik dit:

Ik vind wel dat iedereen vrij toegang moet hebben tot de stukken op deze site. Iedereen, die iets te vertellen heeft en dat op samenhangende, beschaafde wijze weet te doen, zou hier een podium moeten vinden.

met een hele grote korrel zout.

Er is in mijn optiek geen sprake van vrije toegang, of een podium, zolang degene die bepaalt welke stukken op FrontaalNaakt geplaatst worden iemand lijkt te zijn die een dankwoord niet over zijn lippen kan krijgen. Daaruit spreekt een bepaalde arrogantie die mijn vertrouwen in de vrije toegang van je site als platform voor het objectief aan de kaak stellen van misstanden ernstig beschadigt.

Dat zal mij niet beletten je site te blijven bezoeken en hetgeen ik zelf noemenswaardig acht verder te verspreiden. Maar als donateur heb je me niet kunnen vangen. Al heb ik het wel even overwogen. Dat dan weer wel.

Met vriendelijke groet,

Vera Leimann

Over Vera Leimann

Als klein kind al kon ik het niet uitstaan als ik iets niet begreep. Het liet me niet los. Ik stel hem nog steeds, die vraag: "Waarom?" Meerdere malen per dag, maar zelden meer hardop. Er is namelijk bijna nooit één vaststaand antwoord op die vraag. Schrijven helpt me mijn gedachten te ordenen. Het helpt me om de mechanismen achter dingen en gebeurtenissen te ontdekken en beter te begrijpen wat het betekent mens te zijn. Als elk blogstukje uiteindelijk een puzzelstukje oplevert waar ook jij, beste lezer, iets aan kan hebben, dan ben al heel tevreden.
Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

6 reacties op Antwoord op de bedelbrief van Peter Breedveld – FrontaalNaakt

  1. Ruud Harmsen zegt:

    Vera Leimann schreef:
    “Als je [Peter Breedveld] nu, in deze bedelbrief, ook maar even had gezegd dat je het waardeert dat zoveel mensen je site willen bezoeken of enige andere vorm van dankbaarheid jegens je bezoekers had getoond voor hun aandacht, dan had je me wellicht als donateur over de streep getrokken.”

    Peter houdt gewoon niet van mensen, dat is het probleem, denk ik. Hij is overwegend negatief en hatelijk.

    Kijk hoe hij een potentiële medestander (dacht ik toen nog) ontving op zijn blog:
    http://rudhar.com/recensie/pbreedv/2110919a.htm

  2. proqua zegt:

    Google hem maar even. Je komt genoeg tegen wat je vermoeden bevestigd. Hij jaagt in ieder geval iedereen die het niet met hem eens is behoorlijk tegen zich in het harnas. En hij dicht je juist die vervelende eigenschappen toe, die hij in zichzelf blijkbaar niet waardeert maar helaas wel heeft.

  3. Menno van Rijn zegt:

    Peter kan goed schrijven en verder is hij een bij tijd en wijle onaangenaam persoon met arrogante en soms dictatoriale trekjes. Wat dat betreft zou hij nog heel wat van Hassnae kunnen leren, die kan messcherp zijn en toch geen moment haar fatsoen kwijtraken.
    Ik was al bezig mijn bijdrage voor 6 maanden voor FN in orde te maken maar de manier waarop Peter met jou en je milde kritiek omgaat vind ik stuitend en geen stijl.

  4. Pingback: Doneer, doneer gul ! (weet alleen aan welke peet) « Biepers

  5. Ruud Harmsen zegt:

    Menno van Rijn schreef:
    “Wat dat betreft zou hij nog heel wat van Hassnae kunnen leren, die kan messcherp zijn en toch geen moment haar fatsoen kwijtraken.”

    Bijna nooit, inderdaad. Maar soms helaas toch:
    http://rudhar.com/recensie/pbreedv/2110929b.htm
    .

  6. Pingback: De schoonheid van bekrompenheid en arrogantie : Tom lievens

Plaats een reactie